mandag den 1. juli 2013

Opskrift på madtærter


Opskrift på madtærter

Tærte er lækkert at servere til brunch, frokost og som tilbehør til aftensmad. Nogle gange laver vi det også bare som en hverdagsret med salat til.
Der er mange forskellige kombinationer af madtærter, se nogle forskellige slags nedenfor.

Jeg bruger denne opskrift på tærtedej: Tærtedej

Til et tærtefad med en diameter på ca. 26 cm, bruger jeg 9 æg, ½ dl mælk, salt peber - røres godt sammen. Jeg forbager tærtedejen og kommer en af følgende fyld på:

- Skinke i tern, stegt baconstykker, 5 stk. 2x3 cm rød peber, 6 stk. løg både, 5 buketter broccoli, 4 stk. gulerødder 1½x4 cm

- Laks i små stykker, spinat

- Kyllingtern,  6 stk blomkåls buketter, 6 stk løg i både

- Rester, ja det kan jo være alt. Men det kød jeg har, måske nogle kogte kartofler i 1x1 cm.

Derefter kommer jeg æggemassen ovenpå. Tærten sættes i en forvarmet ovn (200 grader) i ca. 25 min. Herefter har man en sund og lækker tærte, der nemt kan serveres, og også kan holde til dagen efter, hvis man ikke spiser det hele den første dag.


2 kommentarer:

  1. Super fed blog! Elsker dine opskrifter, selvom jeg ikke har lavet dem endnu!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rebecca

      Mange tak for din tilbagemelding på bloggen, det betyder meget, og jeg håber at jeg fremadrettet kan give dig, og de andre læsere på bloggen flere lækre opskrifter.

      Og så vil jeg da også opfordre dig til at prøve nogle af opskrifterne..

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...