søndag den 24. februar 2013

Nemme cookies opskrift


Nemme cookies opskrift

Hvem elsker ikke bare cookies. Jeg laver disse cookies en gang imellem mens jeg laver aftensmad og ovnen alligevel er tændt – så nemt og hurtig er det! Servere dem også hvis vi invitere til brunch, det er rigtig lækkert og så ser det vildt godt ud.

Der skal bruges:

Ca. 20 stk, det kommer an på anledningen, for hvis det er til brunch synes jeg godt de må være lidt store og så får jeg ca. 20 styk. Hvis det er almindelig cookies/småkage størrelse, så er det ca. 30-35 stk.

100 g Brun farin
100 g sukker

125 g magarine (jeg bruger flydende)

½ vaniljestang eller 1 spsk vaniljesukker
1 æg

1 tsk bagepulver
150 g hvedemel

½ tsk groft salt
50 g hasselnødder

175 g mørk chokolade

Brun farin, sukker, margarine, vanilje og æg rørers godt sammen. Hak hasselnødderne og chokoladen, ikke for meget da det er lækkert med lidt store stykker i. Kom resten i skålen og rør det godt sammen.

Brug en spiseske til at fordele dejen på bagepladerne – husk at de flyder meget ud. Jeg bruger 3 plader når jeg laver en portion, da jeg ikke ønsker de skal rende sammen.

Kom pladerne i ovnen på 175 grader varmluft i 10-15 min.

Ideer:

Er du eller nogle i familien ikke så meget til salt, så kom lidt mindre i eller brug fint salt – det er en smagssag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...